Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Regionální tratě v Krušnohoří mají šanci na záchranu, chce je Arriva

Dvě železniční tratě v Ústeckém kraji, takzvaná Kozí dráha z Děčína do Oldřichova a trať z Mostu do krušnohorské Moldavy, mají šanci na záchranu. Nyní jedna není v provozu vůbec, po druhé jezdí vlaky jen o víkendu. Železniční firma Arriva spadající pod Deutsche Bahn plánuje tratě spojit a obnovit na nich denní provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

houba_

to je ale bIbost

moldavska draha pry spojuje stotisicovou aglomeraci s turistickou oblasti - no tak proto tam asi jezdi jen vikendova (turisticka doprava),  pro denni dopravu je to dost nesmyslne, pro lidi ma cenu i cas a tady ta draha nemuze konkurovat (zastavky jsou daleko od obci a trat vede jen do mostu kde i na mopedu budete rychleji), usmevna je predevsim snaha starosty dubi, kdyz stanice je asi  3km od obce a z dubi lidi jezdi temer vyhrande do teplic, kam zase nejede ten vlak (pokud si tedy nechcete zajet asi tak 60km a 2hod).

kolem kozi drahy pry zije 150k  lidi - dalsi hra se slovicky a cisly. mozna kolem teto trate ziji, ale prave jen kolem, kozi draha vede z decina nikam. k cemu treba telnici bude tato draha, kdyz kazdy z telnice jezdi do usti ...

tak by se dalo pokracovat. pro zeleznicni fandy je to smutne, ale tyto trate vznikaly v jine dobe a za zcela jinym ucelem nez doprava lidi (preprava uhli)

0/0
24.4.2012 22:29

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: to je ale bIbost

Ano, najdeme deset důvodů proč to nejde, než jeden aby to šlo. Rv

0/0
26.4.2012 7:33

oudy

Rumburk - Křečany - Mikulášovice

Trať  vedoucí po kraji NP České Švýcarsko, kde vlak jezdí jenom o víkendech a svátcích, bohužel jenom do 30.6., pak asi skončí a koleje se "přesunou" do sběren v okolí - díky, kraji, za dopravní obslužnost ;-O;-O;-O

0/0
24.4.2012 21:08

mim7

Re: Rumburk - Křečany - Mikulášovice

Doufám, že se najde nějaký soukromník, který pochopí turistický potenciál téhle trati a alespoň omezený provoz zůstane zachován.

0/0
24.4.2012 21:42

AAA3

A nemelo tam byt

Přeprava na tratích se NÁM vyplatí, soudí odborník ;-D

0/0
24.4.2012 15:58

sn63

starosta Telnice

chce kozinu zprovoznit léta. Poslední verze byla že kolem Žandova chybí koleje. Prošla to redaktorka MF dnes a prý nechybí. Já to prochazel minulý týden a od Telnice do Bohosudova a jsou celé

+1/0
24.4.2012 15:55

Leinad

To nepůjde

Ve výběrku přeci vyhráli nejlepší a nejlevnější ČD. Žádného soukromníka aby si na tom vydělal tam pouštět nebudeme. ;-O Vlaky se tam provozovat nedaj, protože je to ve ztrátě.

+1/0
24.4.2012 15:51

mim7

výběrové řízení

Především měl kraj umožnit řádné výběrové řízení na železnici a negarantovat na desetiletí ČD monopol. Už dnes by to vypadalo na všech tratích úplně jinak a místo neskutečně hlučných repasovaných Regionov by se proháněly na lokálních tratích moderní vlaky. Díky, hejtmanko Vaňhová. Rv ;-€

+3/0
24.4.2012 15:48

mrota

Re: výběrové řízení

Proháněly? Spíš plazily ne? Chytráku, první si zjisti, jaké jsou na lokálkách poměry a traťové rychlosti a pak tady plácej nějaké tvé řeči. Nemá cenu nasazovat vlak s maximálkou 120 km/h, pokud tu rychlost nevyužiješ (dnešní traťová rychlost na mnoha lokálkách nepřesáhne 50 - 60 km/h. A proč nepřesáhne? Protože Správa železniční dopravní cesty odmítá investovat do lokálek, protože nemá peníze, ale proto raději investuje miliardy do koridorů a protihlukových stěn, které jsou mimochodem naprosto k ničemu

0/0
24.4.2012 16:14

mim7

Re: výběrové řízení

Kde jsem psal o rychlosti, chytráku? Proháněním myslím jízdu obecně - šlo mi především o komfort při cestování a ten nabízejí moderní vlaky typu nesrovnatelný s Regionovami. Ty vypadají na pohled celkem slušně, ale při jízdě poskakují jako splašená kamna, z kterých jsou přestavěné a dělají obrovský kravál - spát se v tom nedá, mluvit se spolucestujícími taky ne, dokonce ani hudba se nedá poslouchat, zkoušel jsem to ve sluchátkách na plný výkon a stejně to příšerný kravál žlutého běsu nepřehlušilo. A vlaky slouží především k jízdě, ne aby si je někdo prohlížel ve stanici.

+1/0
24.4.2012 16:27

PájaZítra

Re: výběrové řízení

tak ty si hlavně uvědom, že když si vohulíš sluchátka na maximum, že pak tím chrastěním a šustěním, který se pak rozlýhá po celým voze, obtěžuješ ostatní cestující!!!

to, že u toho budeš za 20 let nahluchlej, nebo mít tinnitus, to je jen tvůj problém

0/0
24.4.2012 22:20

mim7

Re: výběrové řízení

Když při sluchátkách na maximum neslyším pořádně hudbu, ale kravál vlaku, těžko můžu rušit ostatní - všuchni budou slyšet vlak a ne nějaké chrastění sluchátek. Hluk v Regionovách je 80-90 decibelů, což už je pořádná síla. A neměj obavy, neposlouchám běžně hudbu na plný výkon ve sluchátkách, jen jsem to zkoušel. V Desiru nastavím na třetinu výkonu a při poslechu hudby mne nic neruší.

0/0
25.4.2012 8:33

mim7

Re: výběrové řízení

Mimochodem, dráhy se už před rokem chvástaly, že s tím kraválem něco udělají, ale na tichou Regionovu jsem ještě nenarazil. ;-€

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-ztisi-prilis-hlucne-regionovy-u-motoraku-vymeni-sedacky-pvi-/eko-doprava.aspx?c=A110317_184411_eko-doprava_fih

0/0
25.4.2012 8:49

oudy

Re: výběrové řízení

U nás na trati Rybniště - Varnsdorf - Liberec jezdí od r. 2010 soukromník (Vogtlandbahn) a přestože lokální trať má parametry na 60km ( průjezd Polskem pak na 30km), tak kupodivu vlakem jezdí o cca 50% lidí více. Není to o rychlosti, ale o pohodlí - Desiro se s Regionovou fakt nedá porovnat, to je Superb proti favoritu.

0/0
24.4.2012 21:12

mim7

Re: výběrové řízení

Jo, jel jsem na té trati a rozdíl je opravdu velký. A souhlasím i s tím, že moderní vlaky přitáhnou jistě víc cestujících. Osobně se vyhýbám starým křápům ČD, jak můžu,  včetně těch naoko modernizovaných (favorit s nálepkou superb) a velmi rád se naopak svezu skutečně moderním vlakem.

0/0
24.4.2012 21:38

houba_

Re: výběrové řízení

co se tyce te rychlosti - tyto trate nebyly na vyssi rychlost stavene. pokud jde o tzv. lokalky, ktere se za monarchie stavely podle specifickeho zakona o lokalkach za specifickych technickych podminek (uleva na pozadavcich a tedy  nizsi provozni rychlosti s cilem snizeny nakladu na vystavbu)

0/0
24.4.2012 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.