Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná pálení kalů z Ostravy, do cementárny je vozí čtyři kamiony denně

Cementárna Lafarge v Čížkovicích na Litoměřicku v pátek obnovuje po zimní pauze výrobu. Od příštího týdne bude využívat jako palivo kaly z ostravských ropných lagun, jež odborníci označují za nebezpečný odpad. Pálení kalů se lidem nelíbí, podle cementárny však nic nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

akaša

Za to si někdo namastil kapsu

Čížkovickou cementárnu vlastní Francouzi. Při výrobě cementu je nejdražší energie a tu mají zdarma.Voda , doprava, odpady atd. to jsou zájmy v ČR.Devastace cukrovarů , Voda Veolie .Cukrářské závody Opavia a další.A co zahrada čech, polabí a úrodné části až k Praze.Zamořenou zeleninu a ovoce budou jíst i pražáci.[>-]

0/0
13.3.2012 21:00

.MichaL

Re: Za to si někdo namastil kapsu

Zamořenou čím?

0/0
2.4.2012 16:51

HrubesaMares

prevezt 110 tisic tun

pres celou republiku je opravdu ekonomicke. Na Ostravsku nejsou cementarny? 8-o

A schvalne za jak dlouho dojde k prvni nehode a co vsechno pak tenhle sajrajt znecisti :-/

0/0
9.3.2012 14:30

.MichaL

Re: prevezt 110 tisic tun

Na Ostravsku byly vytipované myslím minimálně dvě cementárny, ale hodili do toho vidle místní politici, jinak se to samozřejmě mohlo pálit přímo na místě. Když dojde k nehodě, tak se prostě sajrajt sebere lopatou. Ne nadarmo ho na té fotce někdo drží v holé ruce. Po smíchání s vápnem se z toho stává relativně neškodná substance. Jenže tohle jsou technická fakta, která nikoho moc nezajímají;-)

0/0
12.3.2012 9:41

HrubesaMares

Re: prevezt 110 tisic tun

jo, chvilku podrzet to nejspis jde. Ted uz jenom aby havarie probehla v mistech, kde nehrozi vsaknuti do podzemnich vod, rozfoukani po okoli nebo vzniceni. A samozrejme ty desitky kamionu ktere pribydou na D1...:-/

0/0
12.3.2012 12:52

.MichaL

Re: prevezt 110 tisic tun

To by to po havárii muselo zůstat na hromadě zůstat několik týdnů a pořádně propršet, aby se z nich uvolnil nějaký výluh. Po zreagování s vápnem to má konzistenci "mastná hlína", ve které není žádná kapalná složka, která by mohla vytéct a která ani po vyschnutí není prašná. Pravda, válet po poli by se to nemělo, ale žádné akutní riziko v případě nehody tam nehrozí. Navíc se to nepřepravuje na valníku vejtřasky, ale v těsněných kontejnerech v režimu ADR. V případě nehody kamionu způsobí větší škody proražená olejová vana. Co se týče samovznícení, tak se přepravuje už zreagovaný, "vyzrálý" materiál - při míchání s vápnem se teplo vyvíjí, ale v takovém stavu se to pochopitelně nevozí. Hořlavost se dá přirovnat k uhlí, výhřevnost je trochu menší než má uhlí. Takže jediné, v čem máte pravdu, je zvýšené dopravní zatížení, ale to je srovnání s přínosem sanace vážně sranda. Škoda že neklaplo spalování přímo na Ostravsku.

0/0
12.3.2012 13:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.