Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dánský cestovatel jezdí do Čech ve stařičké škodovce, říká jí Šemík

Se svou Škodou 110L projel o víkendu Ústím nad Labem třiašedesátiletý dánský cestovatel Tue Pol Halvorsen. Milovník škodovek, který vyráží na daleké cesty po Evropě každoročně, dojel nejdále s vozem, jemuž přezdívá Šemík, do turecké Ankary. Česko a Slovensko pravidelně navštěvuje přes 20 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta-t

Pokud někdo shání opravdu solidní Š100L z r. 1970,

o jedné bych věděl - kamarád ji má už přes 10 let, je druhý majitel a nemůže si stěžovat - zgenerálkoval si motor, oplechoval novými blatníky, má spoustu i nových ND, nechal jí nachromovat v práci poklice atd. a je to podle něho spolehlivější auto než kdejaké mladší. V zimě nejezdí, ročně najezdí tak 500 km. Chce ji z důvodu nevyužití prodat (má ji spíš jako koníček než jako auto) a chtěl ji od něho koupit i technik na STK za skoro 40.000,- Kč. Naštěstí mu ji neprodal (to ale z důvodu, že jeho syn likviduje škodovečky na polích).

0/0
11.7.2011 17:48

Fungy

nadčenec

a ten stavR^

0/0
11.7.2011 11:37

Zůstaň nad věcí, baby

Drahé tety a já (1974)

jinak stovku bych hrozně chtěl zkusit..fakt zvláštní autíčko...a má hrozně příjemnej zvuk motoru, takovej pohodovej, uklidňující

0/0
10.7.2011 23:26

baloun

Teda

ale je nádherná... :-) Je vidět, že jí má rád, plechovku :-) Taky jsem jí měl rád, a nejradši bych si nafackoval, že jsem ji tenkrát prodával... Tenkrát mi nestačila, dneska bych si rochnil :-) Bavilo mě se v ní hrabat. Dneska si nesprvím niC :-) Zlobí mě volnoběžný ventil, centrál stávkuje, v klimošce mám prasklej chladič a u klíčku na displayi už taky svítěj samý nuly...

To stoivečku jsem měl pěkně vytuněnou :-) Vpředu dvě hranatý mlhovky a na šaltrpáce jako supernávlek gumovej návlek na struk z dojící mašiny! :-) Diagonálky vpředu, chemlonový radiálky vzadu - to aspoň byl kumšt udržet to na silnici v šedesáti :-) Ale jak jsme se vyřádili na mokrý dlažbě! :-)

+2/0
9.7.2011 12:54

Harpyje pralesní

Re: Teda

;-D;-D;-DR^

0/0
11.7.2011 15:14

sámvelkýmao

no

bude se domů do dánska ze slovenska vracet přes maďarsko.to si asi navigaci koupil v sapě................

0/0
9.7.2011 12:37

baloun

Re: no

On se může vracet třeba pře Španělsko a tobě je do toho putna, tatare :-)

+1/0
9.7.2011 12:48

karelka7

Taky jsem měl

Oktávku- 1089 obsah. Z roku 61. Nádhera. Plech, na který si člověk i sedl. A jak krásně při 70tce hvízdala! Byla k ní i klika na startování. Bezva věc.;-)R^

0/0
9.7.2011 0:45

Janaa

Chudák

Kolik českých "manažerů" ho už asi vybrzdilo poflusalo a chtělo mu rozbít hubu zato že jel ve městě na 70 jen 72km/h??

+3/0
8.7.2011 14:17

Shackall0

Re: Chudák

Veterány obvykle nikdo nevybržďuje a veteránisté jezdí obvykle jako lidi ;-)

0/0
11.7.2011 15:30

Antidukat

Jestli do ní dal pětikvalt ze 120cy...

...tak by mě zajímalo, za jakých okolností ho použije. Tipuji, že pouze na sjezd velmi dlouhého dálničního klesání....:-/

0/0
8.7.2011 8:03

von Kleist

Re: Jestli do ní dal pětikvalt ze 120cy...

Tak po rovince ustalenou rychlosti by to pouzitelne asi bylo....

0/0
8.7.2011 10:42

sámvelkýmao

Re: Jestli do ní dal pětikvalt ze 120cy...

s větrem v zádech........snad..........

0/0
9.7.2011 12:38

Fungy

Re: Jestli do ní dal pětikvalt ze 120cy...

třeba do kopce

0/0
11.7.2011 11:38

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Jo, jo.

1000-ovky, 100-vky a 110-tky taky byly poslední hezký Škodovky. Od té doby je to děs běs.

0/0
8.7.2011 5:57

Rambo-x

No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

No už kdysi, v letech 1981-83, byla nejprodávanějším autem v Dánsku Škoda 120, měla přezdívku Užovka

..............No a pak prej že se škodovky nevyváželi na západ,stejně jako se vozily do anglie a řady západoevropských států,jen dnes má hodně lidí na práci pomlouvat tyto auta jen proto že měly 38 kw a neměli ABS a podobný *** nevím který dnešní auto až bude mít ty roky by to dokázalo,díky elektronice určitě žádný........podobný cesty každoročně pořádám se svojí škodou 120 i já,nejdál ve španělsku a vždy bez sebemenšího problému;-Dškoda forever:-)

0/0
7.7.2011 19:58

von Kleist

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Samozrejme, ze vyvazelY (to muze tezko nekdo zpochybnit), nicmene to, ze S120 byla nejprodavanejsim autem v Dansku mi prijde jako kravina.....

Spanelsko, to celkem jde..... akorat s tim 4q. to musi byt na dalnicich desny...

0/0
7.7.2011 21:13

Rambo-x

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

To nemůžu potvrdit ani vyvrátit jestli to tak bylo,ale každopádně vozily se do dánska hodně a ještě poměrně dost do anglie

S tím 4Q to není zase tak zlý,ta čtyřka je oproti jiným autům hodně dlouhá,zvládne od 60 až do 140

0/0
7.7.2011 21:57

von Kleist

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Vozily se dost, ale ne zas tolik. Mozna to melo byt v tom smyslu, ze v Dansku se prodalo v tech letech skodovek nejvice v ramci zahranicnich trhu, kde se prodavala. Tomu bych veril. Jinak je to ptakovina.

No 4q (4.22) pri 110 km/h toci 4000 ot./min to mi neprijde zrovna "dlouhe".... to je trochu dost. 5q (3.9) da pri 4000 ot/min cca 140 km/h.

0/0
7.7.2011 22:12

Rambo-x

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

No tak já z toho ani nad 110 až 115km/h při dlouhé cestě netahám,i když zvládne víc,nejvíc jsem z ní vydoloval kolem 150,otáčky kolem 6000........tohle auto totiž při vysokých rychlostech hodně řve a jet několik tisíc kilometrů v takovým randálu by bylo nepříjemný,proto já radši volím cestovní rychlost kolem 110 na dálnici,když je vymazlená tak se řídí krásně,podvozek je docela stabilní když je udržovaný a není problém si v tom zajet někam hodně daleko,jedninou neplánovanou poruchu jsem měl po koupi,2 roky zpátky když se rozsypaly kameny v diferáku a kolo začalo lítat jak yoistick u mobilu,pak jsem se pustil do celkové GO a nyní vypadá autíčko jak kdyby vylejo z továrny,za 2 roky co jej mám jsem s ním už absolvoval 4 dlouhé cesty po evropě a vždy bez sebemenšího problému,jsem na to auto pyšný a dávám mu tu nejlepší péči co jde.-)

Jo a k těm převodům,kamarád má nějakýho opla,staršího s 5Q a tam mu na 5tku při 110 jsou otáčky 4 300,ta převodovka je neuvěřitelně krátká,i oproti mému 4Q

0/0
7.7.2011 22:35

von Kleist

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Tech 110 mi prijde ve vetsim provozu malo, ponevadz obvykle doprava frci kolem horniho limitu, coz je 110/120/130 podle zeme. Ale jet tak trvale s 4q. musi byt o usi. Proto jsem rad za 5q (3.9), s tim to uz celkem jde - a to jsem jeste uvazoval o "prodlouzeni". No jo no - kyvka :-), to je proste pakarna...... ale co se da delat, kdyz ma auto zustat v originale. To jezdis 2x rocne na vyjizdku? To je docela dost, ne? Podvozek, riditelnost a stabilita ujdou, ale mam zkusenosti jen s vleckou a kvalitnima 185tkama, kdyz jsem pak vlezl do auta s kyvkou a 165/80 OR6, tak jsem byl dost nemile prekvapen..... Jediny, s im se neda nic moc delat, je ta pitoma citlivost na bocni vitr :-/.

Ten Opel ma nejakej motor ze sekacky, nebo tam ma nejakou rally prevodovku, ne?

0/0
7.7.2011 22:58

Rambo-x

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Auto mám v originále,neuvažuji nad žádnými přestavbami,akorát jediný neoriginální co mám jsou hliníkový 14ˇ meteorky,jinak je všechno originál,s těmi lepšími koly se dá jezdit i s kyvkou,i když vlečka je na stabilitu o hodně lepší

Jj,boční vítr to mě vždycky dokáže na***at,na tohle to je to auto abnormáně náchylný,možná proto že je tak lehký,se silnějším bočním větrem vždycky hodně bojuji,ale jinak to jde

No v průměru jezdím 2 velké cesty za léto,za týden se chystám na další do Itálie,letos mám v plánu 3 cesty,jednu už jsem jel na jaře na ukrajinu

0/0
8.7.2011 9:56

von Kleist

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Meteory jsou preci 13", ne?

Nejde jen o vitr, ale i treba o mijeni kamionu, kde byva citit proudeni vzduchu kolem jeho kabiny.

3 cesty za rok, to docela jde :o). To se nekdo ma, tolik casu... :o)

0/0
8.7.2011 10:46

Rambo-x

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Tak já jsem soukromník,já si můžu udělat volno kdykoliv a o peníze naštěstí nemám nouzi

Jj sory 13ˇ

0/0
8.7.2011 11:01

Karátek

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Měl jsem také 5kvalt a s tím škodovka uháněla pěkně a zas tak hlučná nebyla. Ve velkých rychlostech měla velkou vadu, předek byl lehký, takže brždění muselo být s lehčí nohou, jinak se blokovala kola. Za to v zimě do kopců byla nepřekonatelná, vyjela snad vše a tahal jsem s ní i zapadlá auta do kopce. :-)

0/0
8.7.2011 18:42

karelka7

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

měl jsem 105l 4kvalt, 4světla (majitel to boural) jelo to 140km, ale už to bylo ,,dost,,. Jinak spokojenost. Opravy levné, stačilo pár klíču na cestu, dnes bez počitače šmytec. Na Škodu vzpomínám a naTippo 1,7D taky, kdyby mi neshnila podlaha, tak v tom jezdím dál. Ještě mám na něj prahy ve sklepě.;-D

0/0
9.7.2011 0:36

von Kleist

Jojo

Ve skodovkrskych kruzich celkem znamy clovek :-). Akorat jezdit do Cech neni z hlediska poruch a oprav zrovna adrenalin, opacne je to horsi :-).

0/0
7.7.2011 21:15

karelvesely

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Škoda R^R^R^

Jsem fanouškem škodovek, ale že by zrovna Š120 byla v letech 81-83 nejprodávanějším vozem v Dánsku?? To mi přijde buď jako velký omyl, nebo dobrý vtip....;-)

0/0
7.7.2011 21:41

Oldox

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Můj GAZ 69A z roku 69 strčí to to Tvoje embéčko kdykoliv do batohu.

0/0
8.7.2011 0:47

Antidukat

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Jen tak na okraj - svého času psaly motoristické noviny v GB, že jízdní vlasntosti škodovek (105, 120) jsou přímo ohrožující na životě posádky ve voze.

Situace se zlepšila až po zavedení výroby s vlečenou zadní nápravou (řada M) To bylo pár let před Favoritem.

Škoda mohla na západních trzích konkurovat jen nízkou cenou. Níčím jiným....:-/

0/0
8.7.2011 8:06

Rambo-x

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

No k těm jízdním vlastnostem,nevím jestli to tak úplně je,protože ještě před škodovkou jsem měl od bráchy půjčenou Opla Vectru 1.6i,(1989)jinak dobrý stroj,motor pěkně jel a prostoru tam bylo o hodně víc než ve škodovce a taky to bylo daleko tiší.........ale ta pevná zadní náprava,to bylo strašný,to lítalo jak hadr na holi,tam udělali soudruzi z deutschland velkou chybu,přední náprava v cajku,ale zadní byla přímo ohrožující na životě,zlatá kyvka z mojí šáde proti tomu,jo a taky tomu při delším brzdění hodně slábly brzdy,to mě škodovka nedělá

Škodovka mohla konkurovat cenou,ale taky nízkými provozními náklady a jednoduchostí,přece ty západní auta z té doby už byli o hodně složitější a všechno si na tom už člověk nespraví

+1/0
8.7.2011 10:08

von Kleist

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

No to bylo nepochybne takove novinarske prehaneni, proste proc by si tehdy nekopli do otloukanka.... Zazracne vlastnosti to tehdy nemelo, ale nebezpecne to rovnez ne. Model M nema s vlecenou napravou nic spolecneho. M modelova rada prinesla, co se tyce podvozku, zvetseni rozchodu a to jak verzi s kyvadlovou, tak verzi s vlecenou napravou.

+1/0
8.7.2011 10:39

Zůstaň nad věcí, baby

Re: No teď se ozvěte vy rejpálci kterým nejsou škodovky dobrý

Jak kdosi velmi vtipně výstižně poznamenal - co se do 5 let nerozsypalo, to na tom autě už drží napořád. Jsou to vpodstatě nezdolný držáky...sice žádný komfort a tak dál, velmi velmi spartánské podmínyk, ale..při běžné údržbě drží a jezdí a jezdí a jezdí..a kdyby na tyto auta nebyl navalovány všelijaké byrokratické kličky, rádoby ekologické, které dělají z těchto aut nepraktické vraky, tak by spousta lií s tim jezdila dodnes a neni divu. Neni divu.

0/0
10.7.2011 23:30

damianx

:-)

Frajer R^

+1/0
7.7.2011 18:37

Karátek

Re: :-)

Rozhodně a nepotřebuje navigaci a elektroniku typu ABS atd. :-)R^

0/0
7.7.2011 19:34

Antidukat

Re: :-)

Vzhledem k vnitřnímu hluku by ty povely GPSky ani nemohl slyšet;-D

0/0
8.7.2011 8:07

Karátek

Re: :-)

Ten pán určitě nejezdí na plný knedlík.  :-)

0/0
8.7.2011 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.