Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zavírají nádraží, chtějí přispět na jejich provoz

České dráhy na severu Čech kvůli šetření zavírají nádražní budovy. Na vlak tak musí lidé čekat venku. Ať je vedro, déšť či mráz, kromě nemožnosti schovat se do tepla či stínu si nekoupí ani jízdenku, nezjistí zpoždění či nedojdou na toaletu. České dráhy chtějí donutit kraj a jiné dopravce, aby přispívali na provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stev

Ceny energií jsou neúprosné.

Někdo to zaplatit musí. Dráhy jsou od toho, aby vozily cestující. Nikoliv tedy proto, aby poskytovaly ohřívárny. Každý ví, kdy vlak jede, tak má přijít k vlaku v dobu, kdy odjíždí.

0/0
20.2.2011 17:08

Marťan

Na provoz nádraží není dost peněz,...

...ale na sponzorování golfových turnajů dráhy peníze mají!

0/0
14.2.2011 17:57

Franta z hor

Pár vlaků, pane starosto Varnsdorfu ???

Račte se podívat na jízdní řád trati č.089:

http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/-3546/

a uvidíte, že z Varnsdorfu jezdí:

9x denně vlak směr Rybniště, 9x denně vlak směr Seifhennersdorf, 17x denně vlak směr Zittau (z toho 14 těctto vlaků jede až do Liberce).

Pane starosto, kdypak jste jel naposledy vlakem ? ;-)

0/0
14.2.2011 17:16

stev

Re: Pár vlaků, pane starosto Varnsdorfu ???

Zapomněl jste dodat, že se jedná o dotované vlaky, které jezdí prázdné.

0/0
20.2.2011 17:09

kladnyhrdina

autobusové zastávky

Autobusoví dopravci mají zastávky od obcí zdarma, záchody žádné, často ani bouda. Tam, kde jezdí málo lídí se to z jízdného asi těžko zaplatí. Je to vidět z toho, že ve Varnsdorfu jezdí soukromníci a zajímá je ekonomika jejich vlaků a ne drážních baráků. A ČD snad nebude opravovat z našich peněz nádraží pro soukromníky, pokud na to nepřispějí. Pokud to jako infrastruktura není financovatelné třeba z EU (pohraničí) tak baráky pronajmout, prodat a udržet alespoň železniční provoz. Jako cestujícího mne to mrzí, jako podnikatel bych se nechoval jinak.

0/0
14.2.2011 16:24

A.T.W.A.

potřebují velké investice

No bodejť, protože naposledy se do těch budov investovalo za protektorátu nebo ještě za 1.republiky.

Takže se tomu říká skrytý dluh.

Hlavně že jsme měli modrou armádu plnou špinavých flákačů.

0/0
14.2.2011 15:07

uz_se_nemuzu_dockat

ano

tam maji putovat dotace EU a ne na golfova hriste, hotely a sjezdovky, ale do infrastruktury.

0/0
14.2.2011 15:02

A.T.W.A.

Re: ano

I pod to bych se podepsal. Jestli do něčeho cpát veřejné zdroje, tak právě do věcí sloužících veřejnosti.

0/0
14.2.2011 15:08

legnaw

vlajky

Ještě na podzim to vypadalo, že z Poustevny konečně vyjedou vlajky do Sebnitz a oba regiony se propojí.

.

vyjedou vlajky? a jaky maji vlajky motor?

0/0
14.2.2011 14:11

slušný občan ČR

další rána šluknovskému výběžku

Uzavření nádraží ve Varnsdorfu je jen další ranou státu šluknovskému výběžku. Kdysi docela prosperující oblast (za první republiky),  se dnes potýká se sociálními problémy a obrovskou nezaměstnaností. Zapomenutý kout naší země odkud kdo může, odejde...

0/0
14.2.2011 12:42

Jandik73

Re: další rána šluknovskému výběžku

Docela prosperující? :-) To byla jedna z nejbohatších oblastí u nás.

0/0
14.2.2011 12:51

bohus75

česká staroklasika

kdyby byla nádraží převedena na sždc stejně jako dopravní cesta, tento problém by neexistoval. dopravci by automaticky náklady na provoz hradili v poplatcích za užití dopravní cesty. pro dráhy je to zástupný problém, protože se o nádraží boxují, aby mohly brzdit všemi možnými způsoby přístup konkurence na trh....

0/0
14.2.2011 12:25

bizonek123

nádraží

Zajímalo by mě, proč nádraží zůstala ČD a nejsou ve správě SŽDC stejně jako železniční síť. ČD by měly být pouze dopravce.

0/0
14.2.2011 11:20

bohus75

Re: nádraží

protože tím pak elegantně můžou brzdit vstup konkurence na dopravní trh, až se jí otevře...

0/0
14.2.2011 12:22

kladnyhrdina

Re: nádraží

Ve Varnsdorfu ta konkurence jezdí. Na nádraží nedá ani korunu. I proto je zavřené.

0/0
14.2.2011 16:26

Vocko_tr

Re: nádraží

Nicméně za užité železniční cesty platit musí i soukromý dopravce a z těchto peněz by se měly opravovat i stanice...

0/0
14.2.2011 17:56

KOLDAK

Dráhy mají zájem jen o ta nádraží,

která se dají přeměnit na obchodní centra. Nějaké "služby cestujícím" a podobné nesmysly se už dávno nenosí.

0/0
14.2.2011 11:04

Martin_Happy

teroristické praktiky nejsou novinkou

cestijící si berou jako rukojmí už dávno, ovšem vymýšlejí nové metody, zajímavé

0/0
14.2.2011 10:45

Ladaba

ČD zavírají nádraží všude, i na JM

ČD nejdřív s nemalými náklady nádražní budovy rekonstruovaly, teď je zavírají. To je naprostý chaos! Zamčené budovy budou opět chátrat. Cestující je až ten poslední, o koho se ČD zajímají! Ve vlaku si sice můžete milostivě koupit jízdenku bez příplatku, ale to se netýká předplatních jízdenek a IDS. Hlavně, že ČD opatřily dnes už zavřené budovy kamerovým systémem! Kocourkov!!:-(

0/0
14.2.2011 10:28

AAA3

Re: ČD zavírají nádraží všude, i na JM

No to jsou i lepsi vtipy, u nas v roce 2007 zrekonstruovali nastupiste a podchody v Praze - Bechovicich, vcetne plosin pro vozickare. Pominu-li sporny efekt na tomto neprilis frekventovanem nadrazi, tak posleze byla nadrazni hala uzavrena, schody s plosinou do ni vedouci jsou z podchodu jsou zamcene mrizi a druhy vychod z podchodu co vede primo ven mimo nadrazni budovu, ten je bez plosiny! Takze vozickari si muzou prejizdet  maximalne mezi prvnim a druhym nastupistem, ale z nadrazi ven se nedostanou....

0/0
14.2.2011 11:03

KOLDAK

Re: ČD zavírají nádraží všude, i na JM

Ale důležité je, že se "rekonstrukcí" přelily prachy. O to jde především.

0/0
14.2.2011 11:05

han2

Re: ČD zavírají nádraží všude, i na JM

U průvodčího si od 12.12.2010 koupíte i předplatní (traťové) jízdenky.

0/0
20.2.2011 19:08

p555

koupit

mesto odkoupit, a kdyz se to neoplati rekonstruovat, zbourat a postavit nekolik kontejneru ktere budou levne plnit ucel... 

0/0
14.2.2011 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.