Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děčín znovu uvažuje o lanovce přes Labe. Rozhodnou o ní obyvatelé

  9:17aktualizováno  9:17
Turistický ruch v Děčíně by mohla v budoucnu oživit lanovka z jednoho břehu Labe na druhý. Vedla by z podzámčí na Pastýřskou stěnu. Zda se ale bude stavět, není zatím jasné. Hrubé odhady nákladů činí až 90 milionů korun.
Uvažovaná lanovka by v Děčíně vedla z podzámčí přes Labe na Pastýřskou stěnu...

Uvažovaná lanovka by v Děčíně vedla z podzámčí přes Labe na Pastýřskou stěnu (vrch na snímku), kde je výletní zámeček a zoo. | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

„Sice jsme vytvořili pracovní skupinu, která podle nejrůznějších propočtů usoudila, že by se mohla lanovka vyplatit, ale záleží na tom, jaké priority si město postaví,“ říká náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl.

Radnice musí zvážit, jestli chce novou lanovku, nebo spíše opravovat stávající majetek. O stavbě lanové dráhy by podle Anděla měli rozhodnout lidé, přičemž proti jejich vůli prý radnice nepůjde.

„Chceme zhruba za měsíc dva uspořádat veřejné slyšení, kde si lidé mohou všechna pro a proti vyříkat. Uznávám, že nejvhodnější by bylo referendum, a to za dva roky, až budou komunální volby,“ podotkl náměstek primátorky.

Dvě varianty lanové dráhy

Pracovní skupina probírala dvě varianty lanovky. První by vedla z nábřeží pod zámkem, dlouhá by byla 271 metrů a lana by nesla dvě kabiny, každou pro osm lidí.

Druhá varianta nabízí jednu z nástupních stanic na Mariánské louce pod zámkem a je dlouhá přes půl kilometru. Při stavbě by se však muselo počítat s tím, že místo je v záplavové zóně.

„Podle střízlivých propočtů by při provozu sedm měsíců v roce mohlo lanovku využít až 150 tisíc lidí, při ceně jízdenky 90 korun by byl výnos skoro 10 milionů,“ uvedl Anděl.

Autorem nápadu je Pavel Sukdol, který ho představil už před rokem. Tehdy se setkal s odmítavým postojem města, jež tvrdilo, že do takového projektu investovat nebude.

„Ani dnes netvrdíme, že bychom projekt plně financovali, ale kdyby se našel investor, mohlo by se město stát třeba spoluprovozovatelem. Proč bychom si měli nechat ujít příležitost, která by mohla přispět k prosperitě Děčína?“ vysvětlil Anděl změnu postoje radnice.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.