Divadelní loď Tajemství bratří Formanů, kterou si Činoherák Ústí propůjčil,...

Divadelní loď Tajemství bratří Formanů, kterou si Činoherák Ústí propůjčil, kotví v ústecké části Vaňov. | foto: Karel Pešek, MAFRA

Činoherák začíná hrát na lodi, kvůli velkému zájmu přidal představení

  • 8
Herci bývalého Činoherního studia se v úterý večer přesně po padesáti dnech znovu postaví na jeviště. Jejich nový spolek Činoherák Ústí odstartuje sérii představení, která skončí až 9. června a odehraje se na divadelní lodi bratří Formanů, která od neděle kotví v ústecké části Vaňov.

Kvůli enormnímu zájmu o lístky spolek přidal do programu dvě představení - jednu reprízu Zkrocení zlé ženy a jednu Marlene Dietrich. "V prvním předprodeji byly obě hry vyprodány během pár minut, hledali jsme proto cestu, jak je nabídnout více divákům," sdělila mluvčí spolku Veronika Vendlová.

Spolek odehraje 24 představení, vyprodaných už je většina z nich. "Vyprodat je během pár hodin svědčí o tom, že zájem o ústecké divadlo tu je, a to i navzdory tvrzení několika buranů z magistrátu," řekl Jan Kvasnička z produkce spolku. Reagoval tím na dřívější prohlášení některých radních, že Ústečané si toto divadlo nepřejí.

Jako první na jeviště lodi vkročí Jiří Maryško a jeho improvizační Divadlo Demago. "Jsem velice poctěn, že Činoherní studio kvůli Divadlu Demago skončilo a nyní s ním znovu začíná," řekl s nadsázkou Maryško.

Připomněl tak, že radnice náhlou změnou financování nasměrovala bývalé Činoherní studio k zániku i kvůli osobní averzi vůči němu.

Známý je totiž například rok starý Maryškův výstup po rozhodnutí soudu, že výtvarník David Černý musí zaplatit exřediteli Národní galerie Milanu Knížákovi sto tisíc korun za to, že ho označil "za nafoukaného, kriploidního č…ka". Maryško poté pořádal na náměstí sbírku, aby mohl totéž říct ústeckému primátoru Vítu Mandíkovi.

Soubor obnovil činnost s pomocí mecenášů, dobrovolníků a fanoušků. Nyní se musí vypořádat s prostředím lodi, kde jsou podmínky jiné než na klasické scéně.

"Bude to ode všech vyžadovat mnohem větší míru flexibility a schopnosti improvizovat, než jak byli zvyklí. Ale jsou to profesionálové a věřím tomu, že to dají," dodává Jan Kvasnička.