Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chomutov zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů

  8:23aktualizováno  8:23
Chomutovský magistrát zvažuje, že se po dvaceti letech zbaví trolejbusů a nahradí je autobusy na plyn. Město má sice společně se sousedním Jirkovem nejmladší trakční vedení v Česku, staré vozy ale dosluhují a jejich provoz je nákladnější než u autobusů.

V Chomutově nyní jezdí 16 trolejbusů, deset z nich je starých dvacet a více let. | foto: DPCHJ, a.s.

„Zvažujeme ekonomické i ekologické hledisko, je tam spousta proměnných,“ uvedl primátor Daniel Černý z hnutí PRO Chomutov.

Čísla, která politikům předložil dopravní podnik, vyznívají jasně proti trolejbusům. „Cena jízdy jednoho kilometru trolejbusu je 81 korun, u autobusu na plyn stojí 50 korun,“ uvedl ředitel společnosti Petr Maxa.

V neprospěch trolejbusů hovoří i pořizovací cena. Jeden vyjde až na 13,5 milionu korun, autobus je o polovinu levnější.

Nyní jezdí ve městě 16 trolejbusů, deset z nich je starých dvacet a více let. Společnost chce pro obnovu vozového parku využít dotaci z Integrované územní investice, která by mohla být až do výše 92 milionů korun.

Chomutov si nechá vypracovat studii nákladů v jiných městech

Nad osudem trolejbusů v Chomutově nepanuje shoda ani ve vládnoucí koalici. Radní David Palán ze Strany zelených kritizuje vedení dopravního podniku, že prosazuje jen pořízení autobusů na plyn.

„Vykazuje to znaky scénáře, kdy se připraví jedno řešení a na poslední chvíli se předloží s tím, že toto je jediné možné,“ uvedl Palán.

Než se magistrát rozhodne, jakým směrem se bude MHD ubírat, chce znát náklady na provoz trolejbusů z měst podobné velikosti. Nechá si proto vypracovat studii.

Jirkov trolejbusy nechce

Prvním trolejbusem se lidé v Chomutově a Jirkově svezli 1. července 1995. Od té doby mají mnoho fanoušků.

„Zastávám názor zachovat trolejbusový provoz. Je ale nutné podotknout, že náklady na opravu zestárlého trakčního vedení a pořízení nových trolejbusů by byly velice vysoké. Výhodou autobusů je také jejich větší efektivnost reagovat na aktuální dopravní situaci,“ říká jeden z nich, dvacetiletý Daniel Bejvl.

Sousední Jirkov už se rozhodl, že trolejbusy nechce. Od příštího roku tento druh dopravy dotovat nebude.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Servírka upozornila hosta na zákaz kouření, hodil po ní půllitr

V hostinci Mlíkárna v Litvínově napadl host servírku za to, že mu řekla, ať zhasne cigaretu. Když ho žena upozornila na zákaz kouření, muž jí začal nadávat a...  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

V Jihlavě ještě pár heren navzdory antihazardní vyhlášce přetrvává. Stojí v...
Muž zavřený v herně prohrál tržbu, pak zavolal z okna, ať mu otevřou

Osmatřicetiletý muž se v Mostě zřejmě úmyslně nechal zamknout v jedné místní herně. Ukradl tržbu z pokladny a skoro celou ji tam na automatech prohrál. Pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.