Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Miča, MAFRA

Ministerstvo firmě vrátilo plán na centrum pro kamiony u Petrovic

  • 2
Ministerstvo životního prostředí vrátilo k dopracování plán na stavbu areálu pro kamiony u Petrovic na hřebeni Krušných hor. Po investorovi, firmě APB Plzeň, chce doplnit informace o vlivu stavby na tamní ptačí oblast či potok. Záměr se tak minimálně o několik měsíců odkládá.

„Dokumentaci je třeba doplnit na základě veškerých relevantních připomínek a požadavků obsažených ve vyjádřeních k tomuto záměru,“ sdělila Dominika Pospíšilová z tiskového odboru ministerstva.

Truck centrum

Záměr počítá s vybudováním čtyř skladovacích hal, stovkou parkovacích míst a zázemím pro 150 kamionů.

Na místě má také vzniknout čerpací stanice, prádelny či sprchové boxy a prostory, kde se budou moct řidiči najíst.

Investor předpokládá, že místem projede 500 kamionů denně.

Centrum chce firma vybudovat u sjezdu na dálnici D8 ve směru do ČR mezi Petrovicemi a Krásným Lesem.

Firma rozhodnutí odmítla komentovat. „Investor se nebude k tématu vyjadřovat,“ uvedla Adéla Nádeníková z firmy APB Plzeň.

Kamionové centrum se čtyřmi halami se zázemím pro 150 nákladních aut s návěsem má vyrůst u sjezdu z dálnice D8 mezi Petrovicemi a Krásným Lesem. Ministerstvo po firmě požaduje, aby podklady k záměru dopracovala v šesti bodech.

Společnost musí lépe zpracovat návrh ozelenění areálu, více popsat dopad centra na tamější ptačí oblast s návrhem na ochranná opatření či podrobněji uvést vliv záměru na přilehlý potok Slatina.

„Požadujeme také doplnit dokumentaci o biologické hodnocení na celé vegetační období,“ dodala mluvčí ministerstva Pospíšilová.

U Ústí je na to spousta nevyužitých brownfieldů, říká kritik

Svým umístěním v Krušných horách a rozsahem 32 fotbalových hřišť centrum budí vášně.

„Problematické například je, že se blízko něj nachází ptačí oblast, na jeho výstavbu padne velká část lesa a v zimě hrozí nebezpečí, že na horní část Petrovic a na Panenskou budou létat spady z topení, jež budou šoféři z kamionů používat,“ uvedl třeba jednatel spolku Za Krásný Les Antonín Kračmar.

Při posuzování záměru se tak sešlo 193 zamítavých reakcí občanů, připomínky podala mimo jiné také Správa CHKO Labské Pískovce, Česká inspekce životního prostředí nebo hygienici.

„Je to potěšující. Z našeho pohledu je to nesmyslné betonování volné krajiny, navíc na hřebenech Krušných hor, kde je ještě relativně zachovalá příroda,“ reagoval na nynější rozhodnutí ministerstva Jan Kvapil z iniciativy Stop tunelům, která se řízení o centru rovněž účastní.

Podle Kvapila se mají podobné projekty budovat jinde. „Že to je u dálnice, má svou logiku. Ale ta dálnice projíždí kolem Ústí, kde je spousta nevyužitých brownfieldů,“ dodává, kde by se o podobných záměrech mělo uvažovat.

Kamiony nyní parkují všude, říká starosta

Umírněným příznivcem projektu je naopak starosta Petrovic Zdeněk Kutina.

„Odlehčí to celé oblasti od kamionů, které tu parkují všude možně, protože nemají kde, a my je nemáme kam vyhnat,“ poznamenal starosta. Také připomněl, že centrum nabídne nová pracovní místa.

Ministerstvo životního prostředí posuzuje záměr v rámci procesu EIA. Pokud mu vydá kladné stanovisko, investor si bude moci požádat o stavební povolení.