Na celou R6 stát sice potřebných 25 miliard korun nemá, ale stavět se mají právě obchvaty měst a obcí na trase. Ty totiž fungují jako dopravní špunty a kvůli průjezdu tisíců aut trpí obyvatelé.
"Stoprocentně na ně uvolníme peníze pro příští i letošní rok," řekl ministr dopravy Vít Bárta. Neupřesnil ale, o jakou sumu půjde, protože rozpočet teprve vzniká.
"Ani na úrovni vlády zatím neznám objem peněz pro dopravu, natož pro jednotlivé stavby," dodal.
Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic v Karlovarském kraji Radomila Havrdy jsou chystané akce jen otázkou peněz. "Obchvaty Lubence, Hořoviček nebo přeložku průtahu v Hořesedlích bychom mohli do roka nebo roka a půl stavět," prohlásil Radomil Havrda.
Bude se šetřit: zvěř přijde o přechody
Podle bývalého vládního zmocněnce pro R6 Jana Zborníka lze z odhadovaných nákladů 25 miliard korun ušetřit asi 5 miliard. Bártovi to ale nestačí. "Mám větší ambice," tvrdí.
Úspory očekává na straně stavebních firem i na straně silničářů, kteří budou muset trasu přeprojektovat. A to tak, že vypustí některé sjezdy a přechody pro zvěř. Může to být dobrá zpráva právě pro Lubenec, Hořesedly, Hořovičky, ale i středočeské Krušovice nebo Řevničov.
Bárta také oznámil, že chce na silnici do Prahy co nejdříve zavést mýtné pro nákladní auta. Jedná už o tom s firmou Kapsch. Osobních aut se zpoplatnění netýká.
"Máme také ambici umístit na silnici průjezdné váhy, abychom dopravce a řidiče jejich přetížených vozů umravnili," prohlásil.