Dlouhodobý plán je také nutný, aby mohla města žádat o dotace na chystané změny. Názory obyvatel jsou pro radnice významné. Nyní zveřejnily výsledky průzkumu mezi 1 265 domácnostmi.
„Téměř polovina mosteckých domácností disponuje jedním automobilem, necelá čtvrtina vlastní dva automobily a zhruba stejný počet naopak nemá automobil žádný,“ uvádí příklady Veronika Lapková z mosteckého magistrátu.
„Zhruba v polovině případů využívají automobilisté k parkování veřejné komunikace, asi ve dvaceti procentech soukromou garáž,“ doplňuje.
Z průzkumu vyplynulo i to, že skoro 40 procent domácností v Mostě a Litvínově nemá žádné jízdní kolo a bicykl jako dopravní prostředek využívají jen dvě setiny procenta obyvatel.
Nebezpečná místa na pocitových mapách
Výsledkem průzkumů mezi občany je také vznik pocitových map. Do nich dopravní odborníci i obyvatelé mohou zanést své připomínky.
Mapy pak ukazují, kde se lidé necítí na silnici či chodníku bezpečně, kde je podle nich třeba nevhodný přechod pro chodce nebo díra v silnici.
„Jako pěší tu nemám pořádný chodník. Pokud nejdu zacházkou přes koleje, tak musím dávat pozor, aby mě zezadu něco nesrazilo,“ říká jeden z obyvatelů Litvínova k prostoru před nádražím.
Lidé v Mostě často kritizují parkování. „Jednosměrka se mění na obousměrnou silnici, do toho dva vjezdy na parkoviště. Bydlím zde a parkuji, je tu blázinec zvláště po 14. hodině,“ napsal jeden z obyvatel žijících u parkoviště v ulici M. G. Dobnera.
Návrhy na nové projekty, které mají problémy vyřešit, mají být hotové do konce letošního roku.