"Důvodem k tomuto kroku je objektivní stav financí města, kdy je potřeba zajistit reálně postavený rozpočet na rok 2011. A je potřeba vědět a umět pojmenovat příjmy, se kterými můžeme disponovat," řekl tajemník magistrátu Leoš Nergl, který zastupitelstvu návrh nové vyhlášky předložil.
OBNOVENÍ PO DVOU LETECHPoplatky za svoz odpadu Ústí zrušilo po vzoru Teplic od 1. ledna 2009. Magistrát tím chtěl podpořit třídění odpadu, předejít zakládání černých skládek a zároveň vyřešit problém s tím, že až desetina lidí poplatky neplatí a městu dluží 38 milionů korun. |
Díky poplatkům za odpad by mělo do městské kasy ročně přitéct několik desítek milionů korun.
"Hrubý odhad je 38 milionů, se správou poplatků ale budou spojeny nějaké výdaje. Předpokládáme, že ve výši asi 2,6 milionu. Čistý příjem do rozpočtu by tedy měl být kolem 36 milionů," vypočítal včera Nergl.
První rok město pošle složenky
Splatnost poplatků by podle vyhlášky měla být ke konci září roku 2011. To, že mají lidé zaplatit, se prý včas dozvědí.
"Předpokládáme poměrně značnou propagaci této vyhlášky, aby občané věděli, jak a kdy je poplatek splatný. V prvním roce platnosti nejspíš budeme rozesílat složenky, čímž také budeme občany informovat. Způsob uhrazení bude několikerý, od zaplacení v hotovosti na pokladně magistrátu po bankovní převod," sdělil tajemník.
Nergl podotkl, že pokud se finanční situace města zlepší, v horizontu několika let je možné poplatky opět zrušit.